Wspieranie rozwoju małego dziecka i wsparcie rodziny
Strona główna Wspieranie rozwoju małego dziecka i wsparcie rodziny
Drogi rodzicu pamiętaj, że wczesne rozpoznanie problemów w rozwoju dziecka i objęcie go specjalistyczną opieką daje szansę zminimalizowania trudności rozwojowych lub ich całkowitego wyeliminowania. Zajęcia wspierające rozwój małego dziecka polegają na pobudzaniu psychoruchowym i społecznym dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do czasu podjęcia przez nie nauki w szkole. Zakres tego oddziaływania może być bardzo różny, w zależności od zdiagnozowanych przez specjalistów deficytów rozwojowych. W jego zakres wchodzą m.in. usprawnianie ruchowe, wspomaganie rozwoju mowy i innych sposobów komunikowania się, usprawnianie zmysłu wzroku i słuchu, stymulację wielozmysłową, trening umiejętności samoobsługi i funkcjonowania społecznego w grupie.
Podczas zajęć stawiamy na ścisłą współpracę z rodzicami! Stosujemy innowacyjne podejście do wczesnego wspierania rozwoju dziecka, m.in. poprzez stosowanie Ekomapy i współpracę ze specjalistami z różnych placówek oraz wspomaganie rozwoju dziecka poprzez rutyny dnia codziennego.
Jesteśmy członkiem PTIS
Jeśli niepokoi Państwa rozwój Waszego dziecka; nie wiecie, którą terapię dla niego wybrać; nie jesteście pewni, czy Wasze dziecko musi uczestniczyć regularnie w zajęciach terapeutycznych - zapraszamy na konsultacje z naszymi specjalistami.
jest to system ćwiczeń, zabaw i aktywności proponowanych dziecku, który ma prowokować i wyzwalać odpowiednie reakcje sensoryczne.
ma na celu usprawnianie tzw. małej motoryki, czyli precyzyjnych ruchów dłoni i palców. Służy również dostarczaniu wrażeń dotykowych i poznawania dzięki dłoniom różnych kształtów, struktur materiałów oraz nabywanie umiejętności ich rozróżniania.
dawniej znana jako reedukacja, inaczej zajęcia korekcyjno-kompensacyjne - polega na usprawnianiu zaburzonych funkcji wzroku, słuchu i ruchu, za pomocą różnorodnych ćwiczeń. Wiele z nich można – i warto - wykonywać z dzieckiem samemu w domu.
Diagnoza polega na kompleksowych badaniach dziecka wykonanych przez certyfikowanego terapeutę SI
Zajęcia mają formę masażu, który pobudza oraz przygotowuje receptory skóry do prawidłowego odbioru bodźców sensorycznych pochodzących z otoczenia.
Terapia ma na celu wyeliminować lub zmniejszyć częstotliwość takich zachowań, które utrudniają dziecku funkcjonowanie, nabywanie nowych umiejętności oraz zaspokajanie potrzeb życiowych.
Program Bilateralnej Integracji został opracowany, aby wspierać rozwój koordynacji, równowagi, aby integrować systemy zmysłowe i stymulować połączenia neuronalne.
Zajęcia wspierające rozwój małego dziecka polegają na pobudzaniu psychoruchowym i społecznym dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do czasu podjęcia przez nie nauki w szkole.
Diagnozę, terapię, konsultację prowadzi doświadczony psycholog dziecięcy z Łodzi. Zapraszamy rodziców z dziećmi.
Słuchawki z mikrofonem FORBRAIN® są znakomitym uzupełnieniem i wspomaganiem terapii Integracji Sensorycznej. W Gabinecie LEPSZY START wykorzystujemy je na zajęciach SI, oraz Terapii Pedagogicznej.
M-CHAT-R służy rodzicom dzieci w wieku 16-30 mies. jako bezpłatny kwestionariusz, który może pomóc w ocenie ryzyka zaburzeń ze spektrum autyzmu.
Terapia logopedyczna to zindywidualizowane ćwiczenia z dyplomowanym logopedą/neurologopedą, które mają na celu skorygowanie nieprawidłowości w porozumiewaniu się.
Terapia surdopedagogiczna skierowana jest do dzieci z wadą słuchu, także dla dzieci z Centralnymi Zaburzeniami Przetwarzania Słuchowego CAPD oraz zaburzeniami mowy wynikającymi z wady słuchu.
Rewalidacja to zajęcia terapeutyczne dla dzieci z orzeczeniem o kształceniu specjalnym wydane ze względu na niepełnosprawność.