Forbrain
Strona główna Forbrain
Słuchawki z mikrofonem FORBRAIN® są znakomitym uzupełnieniem i wspomaganiem terapii Integracji Sensorycznej. W Gabinecie LEPSZY START wykorzystujemy je na zajęciach SI, oraz Terapii Pedagogicznej. Wielofunkcyjne wykorzystanie powoduje, że dzieci z różnymi trudnościami mogą skorzystać z urządzenia FORBRAIN®.
Dlaczego wykorzystujemy słuchawki podczas terapii? Ponieważ:
⦁ ze względu na wzmocnione przewodzenie dźwięku drogą kostną, znakomicie stymuluje nie tylko słuch, ale także układ przedsionkowy - korzystają z tego dzieci z zaburzeniami przetwarzania słuchowego oraz z zaburzeniami SI.
⦁ ze względu na mechanizm sprzężenia zwrotnego - nadają się znakomicie do pracy z dziećmi
z opóźnionym rozwojem mowy lub trudnościami logopedycznymi.
⦁ słuchawki kostne z mikrofonem Forbrain są także znakomitym narzędziem terapeutycznym dla dzieci z zaburzonym przewodzeniem dźwięku drogą powietrzną z powodu np. płynu w uszach.
⦁ ze względu na przewodzenie kostne, które reguluje pracę układu autonomicznego oraz wpływa na poziom pobudzenia mózgu - nadaje się do pracy z dziećmi nadpobudliwymi.
⦁ ze względu na przewodzenie kostne i mechanizm sprzężenia zwrotnego - zalecane są dla osób z problemami z koncentracją uwagi i pamięcią.
⦁ ze względu na w/w mechanizmy - wskazane są dla dzieci z dysleksją.
Podsumowując, terapię z wykorzystaniem Forbrain zalecamy
dzieciom u których chcemy poprawić poniższe umiejętności:
⦁ Uwagę
⦁ Koncentrację
⦁ Czytanie, pisanie
⦁ Mowę, artykulację, płynność (wewnętrzny rytm-kontakt ze sobą potem z innymi)
⦁ Pamięć
⦁ Pewność siebie
⦁ Umiejętności komunikacji i społeczne
⦁ Stabilizację posturalną, równowagę, koordynację ruchową
⦁ Orientację w przestrzeni
⦁ Organizację działań
⦁ Ideację i praksję
⦁ Autoregulację
⦁ Poziom energii
Jeśli niepokoi Państwa rozwój Waszego dziecka; nie wiecie, którą terapię dla niego wybrać; nie jesteście pewni, czy Wasze dziecko musi uczestniczyć regularnie w zajęciach terapeutycznych - zapraszamy na konsultacje z naszymi specjalistami.
jest to system ćwiczeń, zabaw i aktywności proponowanych dziecku, który ma prowokować i wyzwalać odpowiednie reakcje sensoryczne.
ma na celu usprawnianie tzw. małej motoryki, czyli precyzyjnych ruchów dłoni i palców. Służy również dostarczaniu wrażeń dotykowych i poznawania dzięki dłoniom różnych kształtów, struktur materiałów oraz nabywanie umiejętności ich rozróżniania.
dawniej znana jako reedukacja, inaczej zajęcia korekcyjno-kompensacyjne - polega na usprawnianiu zaburzonych funkcji wzroku, słuchu i ruchu, za pomocą różnorodnych ćwiczeń. Wiele z nich można – i warto - wykonywać z dzieckiem samemu w domu.
Diagnoza polega na kompleksowych badaniach dziecka wykonanych przez certyfikowanego terapeutę SI
Zajęcia mają formę masażu, który pobudza oraz przygotowuje receptory skóry do prawidłowego odbioru bodźców sensorycznych pochodzących z otoczenia.
Terapia ma na celu wyeliminować lub zmniejszyć częstotliwość takich zachowań, które utrudniają dziecku funkcjonowanie, nabywanie nowych umiejętności oraz zaspokajanie potrzeb życiowych.
Program Bilateralnej Integracji został opracowany, aby wspierać rozwój koordynacji, równowagi, aby integrować systemy zmysłowe i stymulować połączenia neuronalne.
Zajęcia wspierające rozwój małego dziecka polegają na pobudzaniu psychoruchowym i społecznym dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do czasu podjęcia przez nie nauki w szkole.
Diagnozę, terapię, konsultację prowadzi doświadczony psycholog dziecięcy z Łodzi. Zapraszamy rodziców z dziećmi.
Słuchawki z mikrofonem FORBRAIN® są znakomitym uzupełnieniem i wspomaganiem terapii Integracji Sensorycznej. W Gabinecie LEPSZY START wykorzystujemy je na zajęciach SI, oraz Terapii Pedagogicznej.
M-CHAT-R służy rodzicom dzieci w wieku 16-30 mies. jako bezpłatny kwestionariusz, który może pomóc w ocenie ryzyka zaburzeń ze spektrum autyzmu.
Terapia logopedyczna to zindywidualizowane ćwiczenia z dyplomowanym logopedą/neurologopedą, które mają na celu skorygowanie nieprawidłowości w porozumiewaniu się.
Terapia surdopedagogiczna skierowana jest do dzieci z wadą słuchu, także dla dzieci z Centralnymi Zaburzeniami Przetwarzania Słuchowego CAPD oraz zaburzeniami mowy wynikającymi z wady słuchu.
Rewalidacja to zajęcia terapeutyczne dla dzieci z orzeczeniem o kształceniu specjalnym wydane ze względu na niepełnosprawność.