Terapia pedagogiczna

Terapia pedagogiczna (dawniej znana jako reedukacja, inaczej zajęcia korekcyjno-kompensacyjne) polega na usprawnianiu zaburzonych funkcji wzroku, słuchu i ruchu, za pomocą różnorodnych ćwiczeń. Wiele z nich można – i warto - wykonywać z dzieckiem samemu w domu, jednak ich dobór powinien być doradzony przez terapeutę. Dzieci na zajęcia z zakresu terapii pedagogicznej powinny być kierowane jak najwcześniej, by ich trudności nie pogłębiały się z wiekiem i nie powodowały problemów w nauce szkolnej i powstawaniu zaległości. Brak osiągnięć w nauce, częste niepowodzenia zazwyczaj wiążą się z trudnościami w czytaniu, pisaniu, liczeniu i innych czynnościach szkolnych.

Terapia pedagogiczna przeznaczona jest m.in. dla dzieci:
  • ⦁ które mają trudności w nauce czytania i pisania (dysleksja),
  • ⦁ z zaburzeniami słuchu fonematycznego,
  • ⦁ które „brzydko piszą” (dysgrafia),
  • ⦁ które piszą z błędami ortograficznymi (dysortografia),
  • ⦁ z zaburzeniami zdolności matematycznych (dyskalkulia),
  • ⦁ z zaburzeniami spostrzegania i pamięci wzrokowej,
  • ⦁ z zaburzeniami spostrzegania i pamięci słuchowej,
  • ⦁ z zaburzeniami orientacji przestrzennej i lateralizacji,
  • ⦁ które mają problemy z koncentracją uwagi,
  • ⦁ dla mniej sprawnych manualnie i ruchowo,
  • ⦁ szczególnie nieśmiałych,
  • ⦁ które wolniej się uczą.

Niepowodzeniom szkolnym często towarzyszą także trudności wychowawcze, zaburzenia aktywności, zaburzenia emocjonalne, zaburzenia relacji społecznych. Terapia pedagogiczna stwarza dzieciom możliwość wszechstronnego rozwoju.

Terapię pedagogiczną w naszym gabinecie prowadzi się w formie zajęć indywidualnych, a na prośbę rodziców terapia może być prowadzona w 2-3 osobowych grupach.